Saturday, November 20, 2010

Innalillah,Astagfirullah & Alhamdulillah..

Posted by Chilla Jamaludin at Saturday, November 20, 2010
Reactions: 
0 comments
cte kali ni agak dramatik sket..

13 November 2010, 12 am ;
                                           HAPPY BORNDAY TO MY LOVEY DOVEY,BUG!

14 November 2010, 4 am ;
                            Sume lampu keta & tingkap keta mummy chilla terbuka..
ble mummy inform chilla da tergerak mungkin ade orang yg tgh try nk curi but xdpt.

  • 1230pm ;
                             Kak long call nangis2 kate mak sedara chilla kne kancing gigi. dlm hati chilla cm rse ade yg xkne bakal berlaku but chilla jz tggu panggilan dr parents.

  • 1pm ;
                            Mummy soh bersiap balik kg cz mak bik da meninggal. Innalillah..arwah mempunyai penyakit kencing manis,berumur 53 tahun. Allah lebih menyayanginya.

  • 430pm ;
                            Sampai di rumah arwah..tangisan anak2 menyelubungi pemergian ibunya. Chilla pon sama2 ternangis cz sedara rapat kn..first time chilla berkesempatan memandikan jenazah n saat akhir dikafankan sempat mencium pipi arwah.."semoga damai mu di sana".Arwah dikuburkan di tanah perkuburan yg sama dgn arwah nenek &atuk. tempatnya pon sebaris..syukur.

  • 1130pm ;
                           Chilla balik KL dgn angah..bru start enjin,ayah call suare cm cemas. ayh gtau umah kne ROMPAK!!! hanye istigfar je..dr penat nk tdo terus terjaga memikir kan ; LAPTOP,RANTAI & GELANG HABIB, n yg paling tragis CINCIN TUNANG! Act,mse nk klua umah siang td da perasan xpkai cincin..tula org kate klw hati da tergerak tu wat je. skang,habuk pon xde..abg F bwk kete selaju2nye utk sampai umah dgn cepat..hanye 1 jam perjalanan KL-MELAKA.

  • 1230am ;
                          Sampai umah Abg Chai & Maha dah stand by cz da inform dorg soh tgk2 kn umah pas dpt call ayh. Ada polis 2org..dorg soh check bilik..tuhan sje tau betapa remuknye hati dgn bilik bersepah. paling kecewa byk kenangan & surat2 & assignment dlm laptop tu..isk,buntu. Kerugian hampir RM20K. (klw chilla jd pencuri tu mmg da bley kawen da,seb bek brg2 kemas utk kawen blm beli klw x mmg terduduk da xmampu bgn da). pas polis n yg len balik chilla terus mandi n nk tdo memandangkan bdn terlalu penat..but tdo xnyenyak (biase tdo kunci pintu) cz pintu da xbley kunci da cz da diumpil oleh perompak xgne tu..

16 November 2010, 830pm ;
                                     Soh Abg chai pasal engsel kt stiap pintu bilik..yg len akn dipk kn kemudian..bg ku keselamatan keluarga lebih penting dr segalanya. Sambil Abg Chai mengetuk sambil tu chilla kemas brg yg da diselerakkn oleh sang perompak, dalam hati (perompak ni klw nk curi,curi jela.jgn la nk wat2 sepah..aihhhh)

17 November 2010 ;
                                     SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!

19 November 2010 ;
                                  Cik nini selamat bernikah hari ni. chilla rse sedey sgt xdpt bersama ke jb. chilla minta maaf cz chilla terlalu risaukan keluarga chilla,xsanggup rsenye meninggalkan mereka saat2 trauma begini.


Friday, November 12, 2010

Tetap sama..

Posted by Chilla Jamaludin at Friday, November 12, 2010
Reactions: 
0 comments
hi sume..
baca x tajuk di atas?
maksud chilla sebenarnye kita xbley lari dari mempercayai iaitu sikap setiap orang itu berbeda..
bila berbeda mula la terjadinya perselisihan..
mungkin ia hanye xkan berlaku jika ade sikap give and take..
dulu dla pindah kerja dari tempat lame bkn semata dla ade perselisihan yang susah dimaafkn,
malah syarikat tu bermasalah dr segi kewangan n jarak dr umah chilla agk jauh..
semalam pon chilla baru pas terbace yg ramai pekerja yg hanye mampu bersuare diantara mereka tanpa sebarang tindakan..
chilla phm keadaan mereka bila mana ade satu situasi...

Pengurus : Ape masalah awak?

chilla : saya hanye mahukan kepastian mengapa EPF & SOCSO tidak dibayar walhal duit itu telah ditolak dari gaji semua pekerja. Klw syarikat mengalami masalah dari segi tiada orang utk mengendalikan pembayaran, kami boleh buat pembayaran individu kepada socso & epf menggunakan sebab syarikat mengalami masalah pembayaran.

Pengurus : awk kena paham yang pihak pengurusan membayar setiap 3bulan.

Chilla : klw betul setiap 3 bulan mengapa saya bekerja dari bulan Oct **** untill Oct 2010..syarikat xbyr utk saya hampir 9bulan. klw mcm ni saya rasa saya perlu buat aduan kepada KWSP.

Pengurus: Klw awk nk buat aduan make sure awk resign dulu!

kwn2...cube renungkan dialog di atas.
sekarang chilla di syarikat baru.
chilla akn laporkan kepada KWSP pada januari 2011 kerana chilla masih memberi mereka waktu utk melunaskn hutang2 mereka.
kepada teman2 yg masih berada di sana, tolong cr peluang pekerjaan baru.
mmg la syarikat melayu tapi masalah nye ini bkn nk tolong,nk menambah beban lg adelah..